Find din næste klassiker her:

Vælg en kategori nedenfor, eller opret din egen annonce helt gratis her!

Søg efter klassiske biler

Biler

Søg efter klassiske motorcykler og knallerter

2-hjulede

Søg efter klassiske dele

Reservedele

Ugens Bil:

Porsche 968 3,0 Coupé

Ugens Motorcykel:

Honda Dax CT70

Ugens Knallert:

SCO Super 3 gear

Ugens Reservedel:

Fælge Triumph TR3

dc6dca43-c528-4dc1-9dc0-abbe7f60ea7f
18
359.800 Kr.
Porsche 911 Carrera 4 3,4 Cabriolet Tiptronic
  • Porsche
  • 911
  • Carrera 4 3,4 Cabriolet Tiptronic
  • 1998
  • 100000 km
a1f3d7a5-1670-4747-8fb9-c1955f79345b
17
159.800 Kr.
VW Bobbel 1200 1,2 De Luxe
  • VW
  • Bobbel
  • 1200 1,2 De Luxe
  • 1954
  • 0 km
bc2ccbf0-e2a2-4807-9a0f-10cb5a12352d
14
119.800 Kr.
Opel Olympia 1,5
  • Opel
  • Olympia
  • 1,5
  • 1951
  • 0 km
b8e8adf3-a75d-4a55-abde-e1532e2c8a03
14
69.800 Kr.
Ford Sierra 1,6I CLX
  • Ford
  • Sierra
  • 1,6I CLX
  • 1990
  • 97000 km
b4f0267c-d750-490c-80c7-73b9a3f9aa58
17
189.800 Kr.
Nissan Øvrige King Cab 2,4 Pick up XL Cab aut.
  • Nissan
  • Øvrige
  • King Cab 2,4 Pick-up XL Cab aut.
  • 1986
  • 19000 km
b413fdca-6221-4b92-a1ce-178ba11a02bd
14
69.800 Kr.
Mercedes Benz 190 (type 201) E 2,0
  • Mercedes-Benz
  • 190 (type 201)
  • E 2,0
  • 1983
  • 134000 km

Overvejer du at investere i en klassisk bil?
Læs først disse fem simple tips.

Investér i en bil, du føler noget for. Dels gør det ejerskabet sjovere og dels sikrer det et væsentligt udbytte for dig, uanset om værdien af bilen stiger lige så hurtigt, som du håber på.

Undersøg markedet grundigt først. Investering i biler er en tålmodigheds-disciplin. Der findes masser af nørdede hjemmesider om de forskellige mærker og modeller.

Undersøg bilen grundigt før købet. Investeringsmæssigt er det en dødsfælde at købe en flot bil, og opdage at den er genopbygget efter en større skade. Og husk lige, at i 80’erne havde man bare et andet forhold til rustbeskyttelse. For ikke at snakke om 70’erne…

Klassiske biler har også driftsomkostninger. Veteranforsikring og vægtafgift er til at overskue, men youngtimers på alm. plader må man til gengæld bruge ligesom en moderne bil, og de kan ofte også bedre holde til det. De fleste klassiske biler kan let rive 10-15.000 ud af budgettet om året til forsikring, afgift, service og benzin. Hvis ikke du får fornøjelse af bilen undervejs skal værdistigningen med andre ord være betragtelig for at det samlede regnestykke bare går i 0. Se igen råd nr. 1.

Dyr i indkøb = dyr i drift. En helt simpel tommelfingerregel, som mange af os med lidt simpel ‘mande-matematik’ let kan bortforklare. Men uanset hvordan vi vender og drejer det, så kan det være svimlende dyrt at servicere og reparere fornemme (V8-)motorer fagmæssigt korrekt. Det skal ubetinget tages med i betragtning ved købet.

markus-spiske-39924-ferrari