Find din næste klassiker her:

Vælg en kategori nedenfor, eller opret din egen annonce helt gratis her!

Søg efter klassiske biler

Biler

Søg efter klassiske motorcykler og knallerter

2-hjulede

Søg efter klassiske dele

Reservedele

Ugens Bil:

Toyota Landcruiser Pick-Up 4×4

Ugens Motorcykel:

Kawasaki VN800 Vulcan

Ugens Knallert:

Sachs 1189

Ugens Reservedel:

Bilblade

p2-2
20
799.900 Kr.
Porsche 911 996 3,6 Turbo
  • Porsche
  • 911 996
  • 3,6 Turbo
  • 2002
  • 159000 km
  • Manuelt
3-5
17
149.900 Kr.
Honda Prelude 2,2 VTi VTEC
  • Honda
  • Prelude
  • 2,2 VTi VTEC
  • 1999
  • 92000 km
  • Automat
74eb5ea2-7d5e-4290-b4db-a3c94e47dff5
11
59.900 Kr.
Toyota Starlet XLi S
  • Toyota
  • Starlet
  • XLi S
  • 1997
  • 134000 km
  • Manuelt
6a49a965-1465-49f6-b249-0eaf0916252f
12
114.900 Kr.
Audi TT T180 Roadster
  • Audi
  • TT
  • T180 Roadster
  • 2000
  • 164000 km
  • Manuelt
IMG_4083
20
499.900 Kr.
Mercedes Benz 220 280 (W111) 280 SL Aut
  • Mercedes-Benz
  • 220-280 (W111)
  • 280 SL Aut
  • 1968
  • Automat
0c2a31b8-11a3-4c0f-8b43-0cdccd667392
18
199.900 Kr.
Peugeot 309 gti
  • Peugeot
  • 309
  • gti
  • 1987
  • 79000 km
  • Manuelt
e5b9efa9-0b38-4a4a-bed5-3e6bfb6aa162
18
169.900 Kr.
Toyota Corolla GTI Glassback
  • Toyota
  • Corolla
  • GTI Glassback
  • 1992
  • 135000 km
  • Manuelt
IMG_1621
20
165.000 Kr.
Ford Capri 2.3 S Ghia
  • Ford
  • Capri
  • 2.3 S Ghia
  • 82000 km
  • Manuelt

Overvejer du at investere i en klassisk bil?
Læs først disse fem simple tips.

Investér i en bil, du føler noget for. Dels gør det ejerskabet sjovere og dels sikrer det et væsentligt udbytte for dig, uanset om værdien af bilen stiger lige så hurtigt, som du håber på.

Undersøg markedet grundigt først. Investering i biler er en tålmodigheds-disciplin. Der findes masser af nørdede hjemmesider om de forskellige mærker og modeller.

Undersøg bilen grundigt før købet. Investeringsmæssigt er det en dødsfælde at købe en flot bil, og opdage at den er genopbygget efter en større skade. Og husk lige, at i 80’erne havde man bare et andet forhold til rustbeskyttelse. For ikke at snakke om 70’erne…

Klassiske biler har også driftsomkostninger. Veteranforsikring og vægtafgift er til at overskue, men youngtimers på alm. plader må man til gengæld bruge ligesom en moderne bil, og de kan ofte også bedre holde til det. De fleste klassiske biler kan let rive 10-15.000 ud af budgettet om året til forsikring, afgift, service og benzin. Hvis ikke du får fornøjelse af bilen undervejs skal værdistigningen med andre ord være betragtelig for at det samlede regnestykke bare går i 0. Se igen råd nr. 1.

Dyr i indkøb = dyr i drift. En helt simpel tommelfingerregel, som mange af os med lidt simpel ‘mande-matematik’ let kan bortforklare. Men uanset hvordan vi vender og drejer det, så kan det være svimlende dyrt at servicere og reparere fornemme (V8-)motorer fagmæssigt korrekt. Det skal ubetinget tages med i betragtning ved købet.

markus-spiske-39924-ferrari