Find din næste klassiker her:

Vælg en kategori nedenfor, eller opret din egen annonce helt gratis her!

Søg efter klassiske biler

Biler

Søg efter klassiske motorcykler og knallerter

2-hjulede

Søg efter klassiske dele

Reservedele

Ugens Bil:

Alfa Romeo GT 1600 Junior

Ugens Motorcykel:

Honda CB 900 Bold’or F2

Ugens Knallert:

Vespa 150 Sprint

Ugens Reservedel:

Porsche 911 reservedele

1fe58e44-523c-4dcb-9de9-5e25b7b3519a
18
119.800 Kr.
Toyota Corolla 1,1
  • Toyota
  • Corolla
  • 1,1
  • 1969
  • 47000 km
8c403797-f462-4eed-a21e-d2549a93b023
15
49.800 Kr.
Opel Kadett 1,3 S Stc.
  • Opel
  • Kadett
  • 1,3 S Stc.
  • 1989
  • 130000 km
85c0c8fb-3773-4b89-a163-df05a7709d20
17
259.800 Kr.
Chevrolet Corvette 5,7 V8 Targa Anniversary
  • Chevrolet
  • Corvette
  • 5,7 V8 Targa Anniversary
  • 1978
  • 0 km
49f22d3c-f62c-434b-a59d-a0c94eef7640
15
169.800 Kr.
BMW M5 3,5
  • BMW
  • M5
  • 3,5
  • 1991
  • 274000 km
Peugeot-306-blaa-01-1
15
55.000 Kr.
Peugeot Øvrige 306 GTI 2,0 Premium 16V 6 Gear
  • Peugeot
  • Øvrige
  • 306 GTI 2,0 Premium 16V 6 Gear
  • 2000
  • Manuelt

Overvejer du at investere i en klassisk bil?
Læs først disse fem simple tips.

Investér i en bil, du føler noget for. Dels gør det ejerskabet sjovere og dels sikrer det et væsentligt udbytte for dig, uanset om værdien af bilen stiger lige så hurtigt, som du håber på.

Undersøg markedet grundigt først. Investering i biler er en tålmodigheds-disciplin. Der findes masser af nørdede hjemmesider om de forskellige mærker og modeller.

Undersøg bilen grundigt før købet. Investeringsmæssigt er det en dødsfælde at købe en flot bil, og opdage at den er genopbygget efter en større skade. Og husk lige, at i 80’erne havde man bare et andet forhold til rustbeskyttelse. For ikke at snakke om 70’erne…

Klassiske biler har også driftsomkostninger. Veteranforsikring og vægtafgift er til at overskue, men youngtimers på alm. plader må man til gengæld bruge ligesom en moderne bil, og de kan ofte også bedre holde til det. De fleste klassiske biler kan let rive 10-15.000 ud af budgettet om året til forsikring, afgift, service og benzin. Hvis ikke du får fornøjelse af bilen undervejs skal værdistigningen med andre ord være betragtelig for at det samlede regnestykke bare går i 0. Se igen råd nr. 1.

Dyr i indkøb = dyr i drift. En helt simpel tommelfingerregel, som mange af os med lidt simpel ‘mande-matematik’ let kan bortforklare. Men uanset hvordan vi vender og drejer det, så kan det være svimlende dyrt at servicere og reparere fornemme (V8-)motorer fagmæssigt korrekt. Det skal ubetinget tages med i betragtning ved købet.

markus-spiske-39924-ferrari