Find din næste klassiker her:

Vælg en kategori nedenfor, eller opret din egen annonce helt gratis her!

Søg efter klassiske biler

Biler

Søg efter klassiske motorcykler og knallerter

2-hjulede

Søg efter klassiske dele

Reservedele

Ugens Bil:

Toyota Corolla GTI Glassback

Ugens Motorcykel:

Suzuki RGV 250

Ugens Knallert:

Derbi SS50 3

Ugens Reservedel:

Fælge Porsche 911

1
20
39.000 Kr.
Peugeot 205 cabriolet
  • Peugeot
  • 205
  • cabriolet
  • 1991
IMG_9253
15
230.000 Kr.
Chevrolet Camaro coupe
  • Chevrolet
  • Camaro
  • coupe
  • 1976
  • Manuelt
IMG_9237
16
125.000 Kr.
BMW Z3 19
  • BMW
  • Z3
  • 19
  • 1996
  • 168855 km
  • Manuelt
2c2dffab-8692-4798-b11f-9e0f87285ece
18
569.800 Kr.
Volvo Øvrige L495/1 Titan Tiptop
  • Volvo
  • Øvrige
  • L495/1 Titan Tiptop
  • 1965
  • 10000 km
dc829157-059e-4dff-a2ac-519ebfa049f8
14
139.800 Kr.
Volvo Amazon 121 1,8
  • Volvo
  • Amazon
  • 121 1,8
  • 1967
  • 0 km

Overvejer du at investere i en klassisk bil?
Læs først disse fem simple tips.

Investér i en bil, du føler noget for. Dels gør det ejerskabet sjovere og dels sikrer det et væsentligt udbytte for dig, uanset om værdien af bilen stiger lige så hurtigt, som du håber på.

Undersøg markedet grundigt først. Investering i biler er en tålmodigheds-disciplin. Der findes masser af nørdede hjemmesider om de forskellige mærker og modeller.

Undersøg bilen grundigt før købet. Investeringsmæssigt er det en dødsfælde at købe en flot bil, og opdage at den er genopbygget efter en større skade. Og husk lige, at i 80’erne havde man bare et andet forhold til rustbeskyttelse. For ikke at snakke om 70’erne…

Klassiske biler har også driftsomkostninger. Veteranforsikring og vægtafgift er til at overskue, men youngtimers på alm. plader må man til gengæld bruge ligesom en moderne bil, og de kan ofte også bedre holde til det. De fleste klassiske biler kan let rive 10-15.000 ud af budgettet om året til forsikring, afgift, service og benzin. Hvis ikke du får fornøjelse af bilen undervejs skal værdistigningen med andre ord være betragtelig for at det samlede regnestykke bare går i 0. Se igen råd nr. 1.

Dyr i indkøb = dyr i drift. En helt simpel tommelfingerregel, som mange af os med lidt simpel ‘mande-matematik’ let kan bortforklare. Men uanset hvordan vi vender og drejer det, så kan det være svimlende dyrt at servicere og reparere fornemme (V8-)motorer fagmæssigt korrekt. Det skal ubetinget tages med i betragtning ved købet.

markus-spiske-39924-ferrari